Dobrodošli u 4 Seasons Travel

Putujte sa stilom

Organizaciju putovanja prepustite nama, na Vama je samo da ponesete dobro raspoloženje

   

AVIO KARTE

Postoji nekoliko ključnih parametara koji su neophodni svakom agentu za prodaju avio karata kako bi pronašao najoptimalniju varijantu za letove do odredjene destinacije. To su: KRAJNJA DESTINACIJA DO KOJE SE PUTUJETE, DATUM PUTOVANJA, DUŽINA BORAVKA, DATUM POVRATKA (ako je povratna karta u pitanju), GODIŠTE RODJENJA PUTNIKA. Svi ovi parametri utiču na cenu avio karte. Iz tog razloga, preporučljivo je da kada kontaktirate agenta radi informicije o letovima i ceni, unapred već znate ove parametre. U tom slučaju agent će biti u mogućnosti da Vam ponudi najbolju opciju i avio kartu po najpovoljnijoj mogućoj ceni koja je raspoloživa u tom trenutku. Ukoliko putujete poslovno, pa niste u mogucnosti da birate datume putovanja i dužinu boravka, nemojte se iznenaditi ako Vam agent ponudi avio kartu po dosta skupljoj tarifi. Avio kompanije su vešto iskoristile činjenicu da poslovni ljudi uglavnom putuju preko radne nedelje i kraće borave na destinaciji, pa su za takve avio karte predvideli i najviše tarife. Važno je da znate da postoje različite sezonalnosti koje takodje uslovljavaju cenu. U koliko ste u mogućnosti možete dosta uštedeti ako putujete u niskoj sezoni. Vrlo je važno da pri prvoj komunikaciji sa agentom naglasite datum rodjenja putnika, jer cena avio karte može biti dosta povoljnija ukoliko putnik spada u neku od povlašćenih kategorija: beba (0-2 god.), dete (2-12god.), omladinac (12-24/26 god.), seniori (preko 60 god.).
Da bi rezervisali avio kartu morate znati tačno IME I PREZIME PUTNIKA koje mora da se poklapa sa podacima iz pasoša, DATUM ROdjENJA ukoliko putnik spada u povlašćenu kategoriju, KONTAKT TELEFON ili E-MAIL koji daju mogućnost da budete obavešteni od strane agenta ili avio kompanije o bilo kakvim promenama u redu letenja, o potencijalnim promenama cene avio karte, aerodromskih taksi, rokovima za kupovinu karte, o novim pravilima koje avio kompanije mogu da uvedu, a vezane su za period Vašeg putovanja itd. Ove informacije su od velike važnosti za Vaše putovanje.
Kada napravite željenu rezervaciju agent je u obavezi da Vas obavesti o roku kupovine avio karte. Ukoliko putnik ne ispoštuje rok kupovine karte izlaže se riziku da mu rezervacija bude stornirana. Rok kupovine avio karte propisuju avio kompanije i on zavisi od pravila koja važe za odredjenu tarifu. Obično su rokovi kupovine za najjeftinije avio karte najkraći, ponekad čak nisu duži od 24h od trenutka pravljenja rezervacije. Sama rezervacija je besplatna i sve do momenta dok ne kupite avio kartu možete vršiti bilo kakve promene koje se odnose na datum polaska, datum povratka itd. Vrlo je važno da znate da Vam rezervacija samo čuva mesto na avionu, ali Vas ne štiti od eventualne promene cene avio karte, aerodromskih taksi, vremena letova itd. Tek posle kupljene avio karte Vi ste potpuno zaštićeni kada su u pitanju bilo kakve promene cene aerodromskih taksi, ali ne i od promene vremena letova. Ukoliko se ipak desi da Vam avio kompanija iz nekog razloga i posle izvršene kupovine promeni vreme leta, dužna je da Vas o tome prvo obavesti i da Vam ponudi neki drugi let ili Vam izvrši povraćaj iznosa u celosti. Pri povraćaju agencija zadržava servisnu taksu za uslugu pravljenja rezervacije I stampanja karte, koja Vam je bila naplaćena pri kupovini avio karte.
Savetujemo Vam da se pri rezervaciji avio karte dobro informišete oko uslova tarife po kojoj rezervišete kartu. To podrazumeva kolika je maksimalna duzina boravka koju ta tarifa dozvoljava, koji su uslovi promene datuma putovanja, da li postoji mogućnost refundacije, dozvoljeni prtljag itd. Zatražite od agenta kod kojeg ste napravili rezervaciju da Vam odštampa letove sa detaljima ili da Vam pošalje na mail informacije kako bi proverili tačnost podataka koje ste dali tj. da ne bi došlo do greške ili eventualnog nesporazuma oko datuma, vremena letova itd.
Cene avio karata izdražene su u eurima, ali se plaćanje vrši isključivo u dinarskoj protivvrednosti po kursu koji propisuju avio kompanije na dan kupovine avio karte. Pre nego što dodjete u agenciju da kupite kartu, proverite sa agentom koliki je kurs toga dana, jer se on menja u glavnom na nedeljnom nivou. Kartu takodje možete kupiti i kreditnom karticom: MASTER CARD, VISA... Svaka kompanija ima svoja propisana pravila koje kartice prihvata kroz rezervacioni sistem. Kupljena avionska karta predstavlja ugovor izmedju putnika i avio kompanije. Samim tim kompanija preuzima sve obaveze prema putniku i odgovorna je za bilo kakve izmene ili probleme nastale njenom krivicom, i dužna je da obešteti putnika po uzansama koje propisuje Medjunarodna Asocijacija prevoznika. Sa druge strane i putnik je u obavezi da ispoštuje pravila koja propisuju avio kompanije i preuzima odgovornost ako se istih ne pridržava.
Može Vam se desiti da imate let sa presedanjem i da na takvom letu zbog kašnjenja prvog aviona izgubite dalju vezu. Ne očajavajte, avio kompanija je dužna da preuzme brigu o Vama i smesti Vas na prvi sledeći let čak i kada taj let nije njen već neke druge avio kompanije koja leti za Vašu destinaciju, a ako nema više letova toga dana ili nema mesta ni na nekoj drugoj avio kompaniji, dužna je da Vam obezbedi i plati hotelski smeštaj. Ako Vam se desi iznenadjenje zvano "koferi nisu stigli", odmah se obratite službi za izgubljen prtljag. Oni će sačiniti zapisnik koji ima odredjeni broj i svaka dalja komunikacija sa kompanijom ili aerodromskom službom nije moguća bez broja zapisnika - on je praktično lična karta Vašeg prtljaga. Krivac za ovu neprijatnost nije avio-prevoznik već aerodromske službe. Ove službe su dužne da Vam u roku od 7 dana donesu prtljag na kućnu adresu. Ako se ipak desi da se Vaš prtljag nikada ne pronadje, pravi se zapisnik o vrednosti stvari i robe koja se nalazila u njemu i ta vrednost Vam se isplaćuje u novčanom iznosu po zvaničnim pravilima avio kompanije. Naravno, postoje limiti do koje vrednosti kompanije isplaćuju odštetu.
Elektronske karte su praktično karte bez papirnih kupona. Putnik dobija samo papir sa itinererom na kojem se nalaze detalji leta. Svaka elektronska karta ima svoj numerički broj. Procedura prilikom check in-a je potpuno ista kao i za papirnu kartu, s tim što umesto karte dajete pasoš kao identifikaciju i dobijate boarding kartu za ulazak u avion. Prednost elektronske karte je pre svega u tome što se skraćuje vreme i procedura na aerodromu i ovakvu kartu ne možete izgubiti. Svoj itinerer možete u svakom trenutku dobiti ponovo odštampan od strane agenta. Praktičnost se ogleda i u tome sto Vaš agent dok ste na putu za Vas može vršiti sve promene koje su Vam potrebne, pa se ne morate obraćati avio kompaniji kojom putujete, nositi kartu na uvid i sl.
Pre svakog medjunarodnog leta neophodno je doći na aerodrom minimum 2 sata pre poletanja aviona. Pri dolasku na aerodrom neophodno je pronaći šalter sa natpisom avio kompanije kojom letite i na njemu izvršiti čekiranje. Na čekiranju predajete svoju kartu, lična dokumenta (pasoš) i sav prtljag koji imate osim ručnog. Putnik dobija svoj boarding pass tj.kartu za ulazak u avion na kojoj piše gate tj.izlaz na kojem se nalazi avion, numeracija sedišta i sl. Što se tiče prtljaga on se deli na ručni i predati prtljag. Ručni prtljag putnik unosi zajedno sa sobom u kabinu aviona, dok se predati prtljag daje na šalteru za check-in zajedno sa avionskom kartom i dalje se ukrcava u prtljažnik aviona. Dozvoljena količina predatog prtljaga uslovljena je cenom prevoza koju će putnik platiti.
Plaćena tarifa za višu klasu prevoza dozvoljava i veću količinu besplatnog prtljaga.
Prema plaćenoj klasi prevoza putnici imaju pravo na 30 kg prtljaga u poslovnoj/ biznis klasi, odnosno 20 kg u ekonomskoj klasi prevoza (ukoliko je na ekonomskoj klasi kupljena karta sa uključenim prtljagom). Deca od 2-12 godina imaju pravo na istu količinu prtljaga kao odrasli. Deca do 2 godine starosti imaju pravo na 10 kg prtljaga.
Maksimalna težina ručnog prtljaga je 8-10 kg. Ukoliko sa Vama putuje i beba (dete do 2 godine starosti), možete u kabinu uneti nosiljku ili sklopiva (tzv. kišobran) kolica kao i hranu za bebe.
U ručnom prtljagu nije dozvoljeno nošenje: zapaljivih, oštrih predmeta i tečnosti, gelova, krema osim u pojedinačnom pakovanju od 100 ml spakovano u providnu kesu sa zip zatvaračem maksimalnih dimenzija 20x20 cm i ukupne zapremine 1 litar.
Moguć je prenos:
- tečnosti, gelova i aerosola kupljenih u duty free shop-u u bezbednosno-restriktivnoj zoni aerodroma, koje su upakovana u providnu kesu, koja je zapečaćena i koja ne sme biti otvarana do krajnje destinacije. U kesi, zapečaćenoj u duty free shop-u, mora da se nalazi fiskalni račun za kupljenu robu isključivo sa datumom dana putovanja;
- putnicima sa bebama prenos hrane za bebe u tečnom ili kašastom stanju i mleka u odgovarajućoj količini u zavisnosti od dužine trajanja leta;
- prenos lekova u obliku tečnosti, gelova ili aerosola putnicima koji ih koriste isključivo uz lekarski nalaz izdat od nadležne medicinske ustanove ili ovlašćene lekarske ordinacije;
- prenos medicinskih preparata kao što su insulin, krvna plazma, i sl. putnicima isključivo ako poseduju potvrdu nadležne medicinske ustanove ili ovlašćene lekarske ordinacije;
- svi električni uredjaji sa kablovima (notebook računari, digitalne kamere, fotoaparati i sl.) se moraju izdvojiti iz ručnog prtljaga da bi se izvršio njihov pregled.

Vaše je da izrazite svoje želje, a na nama je da ih ostvarimo !

Naša osnovna filozofija jeste da svakom klijentu pružimo maksimalno profesionalnu uslugu uz pažljivo odabrane partnere sa kojima saradjujemo. Cilj nam je da sve želje i zahteve klijenata zadovoljimo kroz pružanje kvalitetne usluge u svim segmentima putovanja, vodeći pri tome računa o maksimalnoj uštedi i sigurnosti.

4SeasonsTravel

Stojimo vam na raspolaganju za sve vrste upita vezano za smeštaj, transfere, grupne i individualne obilaske i ekskurzije sa i bez turističkih vodiča, restorane, klubove

Prijava za bilten

Mi nikada ne šaljemo SPAM

Imate pitanje za nas ?

+381.11.243.05.06

travel@4seasonstravel.rs

Radno vreme: ponedeljak - petak: 09 - 17h
subotom dežurni telefoni: 09-14h (065/33 44 099 i 065/33 22 099)